Тема “Африка”. Підсумковий урок – гра “Один проти всіх”.


Відому телевізійну гру «Один проти всіх» можна використати для проведення підсумкового уроку. Переваги цієї гри в тому, що абсолютно всі учні будуть задіяні на всіх її етапах і кожен з них отримає відповідну оцінку.

Зрозуміло, що далеко не в кожній школі є можливість працювати з учнями в комп’ютерному класі, де відповідь кожного учня, як в телепередачі, буде відображена на екрані.

Однак, основні технічні моменти цієї гри можна пристосувати до реалій звичайної загальноосвітньої школи.

Насамперед до проведення гри необхідно підготуватись. Для цього необхідно підготувати не менше запитань, ніж є учнів у класі. До кожного із запитань вчитель пропонує три варіанти відповідей. В ідеалі за урок вдається опрацювати до 15-20 запитань залежно від рівня підготовки школярів.

Крім того, вчитель готує для кожного учня стос невеличких папірців, на яких вони будуть писати відповіді на поставлені питання.

На початку уроку вчитель знайомить учнів з правилами гри:

• Головний гравець, вибраний жеребкуванням дає відповіді на запитання перед класом. Результати відповіді учень пише на дошці навпроти свого прізвища.
• Решта учнів відповідають письмово на кожному папірці окремо.
• Якщо головний гравець не знає відповіді на запитання, він має право лише один раз:
– Пропустити питання
– Погодитись із відповідями більшості класу
– Погодитись із відповіддю одного із гравців.

Якщо головний гравець скористався будь-якою підказкою, він залишається в грі, але балу не отримує.

Основні етапи гри:

• Перед початком гри за допомогою жеребкування визначається перший гравець.
• Перед оголошенням кожного запитання всі учні пишуть своє ім´я та прізвище на розданих папірцях.
• Перед тим як головний гравець дасть відповідь на запитання, всі учні швидко пишуть на папірцях свої варіанти відповідей і відразу віддають їх учителю.
• Після цього головний гравець оголошує свій варіант відповіді.
• Вчитель оголошує правильну відповідь і відразу переглядає папірці, які кожен раз розкладає на столі так, щоб було видно прізвища кожного учня.
• Якщо головний гравець відповів невірно, він тягне новий жеребок, в якому вказано ім´я наступного гравця. Гра продовжується так само.

Найважливіший етап уроку – підведення підсумків та підрахунок отриманих балів.

В кінці уроку перед вчителем на столі уже зібрались стоси папірців з відповідями учнів. Вчитель оголошує кожне прізвище і відразу рахує кількість папірців з правильними відповідями, враховуючи і ті бали, які були отримані біля дошки. Відповідно найбільшу кількість балів переводимо в найвищу оцінку, а решту балів виставляємо пропорційно. Якщо в класі багато учнів, можна папірці опрацювати після уроку і на наступному уроці оголосити результати підсумкової роботи.

Для прикладу, можна навести кілька запитань по темі «Африка»:

1. Хто з видатних мореплавців вперше проплив вздовж західних берегів материка і відкрив морський шлях до Індії?
А) Ф.Магеллан; б) Х.Колумб; в) Васко да Гама.
2. Яка найбільша тектонічна структура лежить в основі материка?
А) Африкано-Аравійська платформа; б) Альпійсько-Гімалайська складчаста область; в) Сх-Африканський розлом.
3. Що таке ваді?
А) потужні вітри; б) пересохлі русла річок; в) озерні улоговини.

Кожен вчитель самостійно вирішує, яким запитанням надати перевагу. Можна використати готові запитання, які подано в кінці теми «Африка» в підручнику і про це наперед повідомити учнів. В такому випадку їм буде краще готуватись до підсумкової роботи.

Коментувати